KRISZTATORNA - NŐI RETRO MOZGÁS ÉS- TORNASZOBA SZEGEDEN

Zenés gimnasztika, gerinctorna, átmozgató edzés kezdőknek, túlsúlyproblémával küzdőknek, idősebbeknek, mozogni vágyóknak EGYÉNILEG. Helyszín: Szeged Ősz utca elején lévő tornaszoba. Érdeklődni lehet: 20/520-7526

Milyen óratípusokra van lehetőség a tornaszobában?

Biztosan észrevetted, hogy különféle elnevezéssel szerepelnek az órák az  edzőtermek órarendjében. Ez azért van így mert mindenki más és más, vagyis van aki fogyni szeretne, van, aki erősödni, van, aki helyileg szeretné formálni a testét, no és van, aki csak kellemesen szeretné érezni magát a bőrében. Minden óra másra való. No meg ne felejtsük el a változatosság kérdését sem. Akadnak olyan emberek, akik szeretik varriálni a különféle óratipusokat, mert ez szórakoztatja őket. (Jómagam is ehhez a táborhoz tartozom Vigyor ) 

Egyszó mint száz, válassz célodnak vagy kedvednek megfelelően. Alább elmagyarázom neked, hogy hogyan épülnek fel az egyes óratipusok, hogy majd ne érjen váratlanul, ha eljössz.

Bármely tipust választod is az órák legáltalánosabb felépítése a következő:

  • Bemelegítés - 10 -15 perc
  • Izzadós rész ( light cardio ) - 15 perc
  • Erősítés - 15 perc
  • Hasizom - 5-10 perc
  • Nyújtás - 5-10 perc

Ez bátran varriálható, de a sorrend tömören a fenti.

Tehát az óratipusok:

1. Köredzés

A Köredzések óratartásának 3 fajtája van, melyeket természetesen a közös bemelegítés (10-15 perc) után végzünk:

Általános tipusú köredzés: állomásokat állítok fel az óra elején különféle eszközökből vagy csak bemutatás által. Ezeket általában kör alakban helyezem el. Minden állomáson 1,5 - 2 percet töltünk el, és végezzük az adott feladatokat, majd jelre a következő állomásra haladunk.

Mindenki együtt tipusú köredzés: Ebben az esetben nincsenek külön állomások, hanem mint egy normál aerobik órán az oktató áll elől és vezényli az egész órát. Itt is több, különböző eszközt használhatunk a különböző gyakorlatok elvégzésére, a gyakorlatok pedig több körön át ismétlődnek.

2. Zsírégetés (intervallumos rendszerben, a leghatékonyabb módon)


Az úgynevezett intervall, vagy intervallum torna váltakozó intenzitású mozgást jelent. A tudomány mai állása szerint ez a leghatékonyabb zsírégető edzésforma. Egységnyi aktív- és pihenőszakaszok váltakozása jellemzi. De ne ijedj meg, mert nem olyan szörnyű, ahogy hangzik Vigyor a lényege egyszerűen megfogalmazva: 20 másodpercet intenzívebben dolgozunk, utána 10 másodpercet pihenünk és ezt ismételgetjük különféle teljesen egyszerű gyakorlatokkal, egy kis csipogó időmérő eszköz segítségével (persze nem 60 percen keresztül)

Előnyei:

  • Időhatékony. A ráfordított idő arányában a legtöbb zsírt elégető edzésforma.
  • Növeli az antioxidánstermelést.
  • Fokozza az állóképességet
  • Mozgás után is folytatódik a zsírégetés, akár 36 órán keresztül !!! Ennek oka, hogy a váltakozó intenzitású mozgás miatt anyagcseréd felpörög, amit aztán szervezeted próbál visszaállítani az torna előtti szintre. Ehhez a munkához viszont sok-sok oxigénre van szüksége. Az oxigénfogyasztás általi energianyeréshez pedig rendesen égeti a kalóriát.
  • Felkészít a stresszhelyzetekre, hiszen intenzitása ciklikusan változik. Az intervall edzés felkészíti testedet, hogyan reagáljon a váratlan helyzetekre, mivel a stresszhez hasonló reakciókat vált ki szervezetedben: hirtelen megnövekedett pulzusszám, izzadás. De nem káros, mint a stressz maga, mivel ezek a tünetek értelmet nyernek, „levezetődnek” a testmozgás által Vigyor
  • alakformáló. A zsírégetés mellett szépen formálja, építi izmaidat.
  • A gyakori tempóváltások miatt egyszerűen nem lehet megunni.
  • Azoknak, akik nehezen követik le a koreografált órákat.

3. HAS - POPSI

Mint már fentebb írtam, ezt a tornát azoknak szánom, akik ezen kritikus részeiket szeretnék célirányosan lefaragni. Természetesen nem csak lefaragni, hanem feszesíteni, gömbölyíteni is Kacsintás

A bemelegítés után már az izzadós résznél ezekre a "tájakra" kalandozunk, hogy aztán - egyik példaképem, szavaival élve: "meggyilkoljuk az esetleges karfiolokat"Vigyor, vagyis erősítés formájában kerek popsikat varázsoljunk.

4. ZENÉS GIMNASZTIKA

Ez tulajdon képpen egy klasszikus retró aerobic óra a legegyszerűbb gimnasztikai gyakorlatokkal, semmi cifrázás. Bemelegítés, majd nagy kiterjedésű mozdulatokkal, kis izzadás után felsőtest, alsótest szépítése, majd a végén hasizom feszesítése és nyújtás. 50+ elnevezésű órámon idősebb mozogni vágyóknak kedvezek a legegyszerűbb, kellemes, átmozgató gyakorlatokkalVigyor

5. NOSTRESSZ TORNA

 

Kifejezetten a téged ért káros stresszhatások levezetésére állítottam össsze neked ezt a mozgástipust. Az óra első felében kiengedjük a fáradt gőzt egy intenzívebb, izzasztó, küzdősport - elemekre épülő 30 perccel, amialatt az elhasználódott, fáradt energiákat kiizzadjuk magunkból, felvisszük a pulzust, megaszabadulunk a kellemetlen nyomástól, majd megnyugodva visszatöltjük a pozitív energiákat egy könnyedebb jóga, streching (nyújtó/lazító) elemekre épülő fél órával.

6. GERINCGIMNASZTIKA

hqdefault.jpg

Egyszerű gimnasztikai elemekre épülő gykorlatok saját testsúllyal vagy eszközzel, a gerinc mobilizációja érdekében. Részleteket a GERINCTORNA menüben olvashatsz. Vigyor

 

 





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 7
Tegnapi: 29
Heti: 36
Havi: 559
Össz.: 41 344

Látogatottság növelés
Oldal: A torna fajtáiról
KRISZTATORNA - NŐI RETRO MOZGÁS ÉS- TORNASZOBA SZEGEDEN - © 2008 - 2018 - aerobicszeged.hupont.hu

A HuPont.hu segítségével egyszerű a honlap készítés! Programozói tudás nélkül is: Honlap készítés

Adatvédelmi Nyilatkozat

A HuPont.hu ingyen honlap látogatók száma jelen pillanatban:


▲   Itt: négyzet alkat sport - Vatera.hu
X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »