KRISZTINAEROBIC NŐI MOZGÁS és RELAX MASSZÁZS SZOBA SZEGEDEN

Zenés gimnasztika, gerinctorna, kezdőknek, túlsúlyproblémával küzdőknek egyénileg és párban. Az edzést igényelheted a tornaszobában, otthonodban vagy a szabadban is! Helyszín: SZEGED ŐSZ UTCA elején lévő tornaszoba. Érdeklődni lehet: 20/520-7526

Zsírégetés és testalkatok

 

 

Három alapvető testalkat van:

Mezomorf

Ektomorf

Endomorf

valamint ezek keverékei – endomezo vagy mezo-endo, mezo-ekto vagy ekto-mezo.

Az alábbi módszerrel könnyen megállapíthatod, melyik testalkattípushoz tartozol: egyik kezed hüvelykujjával és középső ujjával fogd át a másik csuklódat. Ha középső ujjad ráhajlik hüvelykujjadra, akkor valószínűleg ektomorf vagy. Ha ujjaid összeérnek, de nem hajlanak egymásra, akkor testalkatod mezomorf. Amennyiben ujjaid egyáltalán nem érnek össze, úgy valószínűleg az endomorf kategóriába tartozol.

 

  • Mezomorf - az izmos

 

Általában izmos testfelépítésű, vállai szélesebbek a derekánál. Hasa kemény, csípője keskeny. Alsó végtagjai erősek, formásak. Bár hajlamos az izommal azonos mennyiségű zsírt raktározni, a fölöslegtől könnyebben meg is szabadul, mert az izomtömeg nagy aránya gyors anyagcserét biztosít. Könnyen tanul új sportokat vagy atlétikai képességeket igénylő edzésformát. 

Mezomorfként olyan átfogó edzésprogramot válasszunk, amely különböző intenzítású, változatos mozgásformákat tartalmaz, beleértve a kardioedzést, valamint az erősítő és izomnyújtó edzést. A sportok közül keressen az állóképességet, erőt és rövid, de intenzív erőfeszítést igénylő ágakat, mint például a rögbi, az ökölvívás, a torna, a sprintfutás vagy valamelyik harcművészet.

 

Tipp

Bánj csínján a súlyzóval: kis tömeg, magas ismétlésszám! Minden erősítő edzés végén legalább 30 percig kardiózz. Igaz, hogy a mezomorfoknál indul be a leggyorsabban a zsírégetés, de ha hozzászokott egy bizonyos szintű terheléshez a szervezeted, hamar visszájára fordul a dolog, és nem fogod elérni a kívánt eredményt!

 

  •  Ektomorf - a vékony

 

Jellemzően vékony testalkatú, végtagjai hosszúak, medencéje keskeny. Gyors anyagcseréje miatt a másik két típushoz képest kevesebb zsír és izom van a testén, nehezen hízik és/vagy izmosodik. Ez persze nem feltétlenül jelenti azt, hogy egészséges testfelépítésű, és ne lenne szüksége edzésre. Az optimális egészségi állapot biztosításához mindenképpen tornáznia kell.

Ha testalkatod ektomorf, elsősorban állóképességet igénylő mozgásformát válassz, de kombináld erősítő edzéssel, így növelheted az izomerődet. A sportok közül ideális a röplabda, a kosárlabda, a balett, a hosszútávfutás és a műugrás.

 

Tipp

Ez a típus szerencsés: szinte mindig lapos és feszes a hasa.  Éppen ezért, ha ebbe a csoportba tartozol formáld a csípőd és a vállad. Súlyzózz gyakran, próbáld meg a határaidat túllépni!

 

  •  Endomorf - az erős alkatú

 

Lassúbb anyagcseréje miatt általában nagy mennyiségű zsírt raktároz a szervezete, elsősorban deréktájon, fenéken vagy combon.

Ha az endomorf csoportba tartozol, szervezeted a túlsúly cipelésétől igen erős, ezért célszerű erősportokat választanod, ahol hasznodra válik testméreted: ideális például a birkózás, a súlyemelés, a rögbi vagy a vízben lebegést igénylő sportok. (Az endomorfok szervezetében sok a könnyű testzsír, így testük jól lebeg a víz színén.) Jó választás továbbá a kardioedzés. Ez jelentsen eleinte alacsony intenzítású, hosszabb időtartamú mozgást, majd erősítő edzéssel kombinálva az izommennyiséget növelheted, a felesleges testzsírt pedig csökkentheted.  

 

Tipp

Az endomorf alkat előnye, hogy még jóval a sport befelyezése után is folytatja a szervezete a zsírégetést. Elég tehát, ha ebbe a csoportba tartozol, heti 3-4 alkalommal sportolnod. Például 60 perces erőedzés után kardióznod.

 

 Testformád és újjáalakítása

 

 

ALMA alkat:

 

Főbb jellemzője a kicsi, keskeny medence és a viszonylag rövid végtagok, amik így együttesen zömök külsőt eredményeznek. Ha ilyen az alkatod, akkor hajlamos vagy a zsírt főleg a felsőtesteden raktározni. A Te alkatod hízik legjobban a hasi részre és hajlamos az "úszógumi" jelenségre.

 

Újjáalakításod lehetőségei:

 

  • a torna során inkább a törzsed középső részének (hasizmaidnak) izomtömeg- növelésére törekszünk a jellegzetes zömök forma sziluettjének ellensúlyozására, a homokóra forma megcélzásával
  • tonizáljuk/szálkásítjuk az egyenes-, külső-, belső-,ferde hasizmokat, valamint az alsó hátizmokat
  • csökkentjük a hasi terület és a felsőtest többletzsírját, -mivel azonban a  szervezeted nem képes csak és kizárólag helyileg fogyni- ezért teljes tested zsírtömegéből is veszíteni fogsz (ami, ugyebár nem is hangzik olyan rosszul a te esetedben sem Vigyor) és ez a változás jelentősebben a hastájékodon fog meglátszódni
  • ügyelünk alsó- és felsőtested arányos formálására, nem erősítjk tovább őket

 

KÖRTE alkat:

 

Fő jellemzője a csípőhöz viszonyított keskeny váll. Ez a legáltalánosabb testtípus a nőknél, a női nemi hormonok magas szintje miatt. Ha ilyen az alkatod, akkor hajlamos vagy gyorsabban zsírt raktározni főként a csípőd körül, a combokon és a felkarod hátsó részén. Mivel a zsír nálad közvetlenül a bőr alatt helyezkedik el, így a te típusod a leginkább hajlamos cellulitiszre.

 

Újjáalakításod lehetőségei:

 

  • a torna során inkább a felsőtest izomtömegének növelésére törekszünk a jellegzetes körte forma sziluettjének ellensúlyozására
  • szélesítjük/erősítjük hátad felső részét, hogy kiegyensúlyozzuk a csípő szélességét (nehogy megijej, nem bodybilder vállakat csinálunk Kacsintás csak, mint egy szobrász: formálunk!)
  • tonizáljuk/szálkásítjuk a combodat és a csípőizmokat, hogy elkerüljük (csökkentsük) a laza kötőszövetből adódó cellulit problémákat
  • csökkentjük csípőd és combod többletzsírját, -mivel azonban a  szervezeted nem képes csak és kizárólag helyileg fogyni- ezért teljes tested zsírtömegéből is veszíteni fogsz (ami, ugyebár nem is hangzik olyan rosszul Vigyor) és ez a változás jelentősebben a csípőd és a combod részén fog meglátszódni

 

 HOMOKÓRA alkat:

 

Főbb jellemzője, hogy a csípő és a felsőtest csaknem egyforma méretű, a derék keskeny. A testzsír mind a felsőtest, mind az alsó test részein arányosan oszlik el.

Szerencsés vagy, mivel testarányod szimmetrikus, és ez teszi a legvonzóbbá a te alkatodat az összes közül. Kacsintás

Azonban a plusz kilók neked sem kedveznek, hiszen kedvük szerint mindenfelé lerakódnak, ezért minden izomcsoportot meg kell mozgatni. Ha ez kimarad, könnyedén felhalmozod a felesleges kilókat a combokon és a felső karokon.

 

lead13-1024x392.jpg

Négyzet vagy újságlap alkat

A négyzetalkat viszonylag hasonló a homokórához, ám fontos különbség, hogy ez a típus hasi hízásra hajlamos, ám ez inkább elöl jelenik meg, mint derékon. A négyzetre jellemző a gyorsan pörgő anyagcsere, mely lehetővé teszi, hogy a fogyókúrás étrendbe mindenféle ételek beleférjenek, így az elsődleges fókusz a tápanyagok mennyiségén és a kalóriákon lehet.

Ha edzeni szeretnél, és négyzet alkatod van,  olyan mozgásformákat kell alkalmaznod, amelyek segítenek ívesebbé tenni az alakodat, így a váll-, mell- és combizom edzések arányát fontos összehangolni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 10
Tegnapi: 6
Heti: 108
Havi: 776
Össz.: 30 502

Látogatottság növelés
Oldal: Testalkatok
KRISZTINAEROBIC NŐI MOZGÁS és RELAX MASSZÁZS SZOBA SZEGEDEN - © 2008 - 2017 - aerobicszeged.hupont.hu

A HuPont.hu segítségével egyszerű a honlap készítés! Programozói tudás nélkül is: Honlap készítés

Adatvédelmi Nyilatkozat

A HuPont.hu ingyen honlap látogatók száma jelen pillanatban:


▲   Itt: szeged duci torna - Vatera.hu
X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »