KRISZTINAEROBIC NŐI MOZGÁS - és RELAX MASSZÁZS SZOBA SZEGEDEN

Zenés gimnasztika, gerinctorna, kezdőknek, túlsúlyproblémával küzdőknek egyénileg és párban. Az edzést igényelheted a tornaszobában, otthonodban vagy a szabadban is! Helyszín: SZEGED ŐSZ UTCA elején lévő tornaszoba. Érdeklődni lehet: 20/520-7526

PREVENTÍV GERINCTRÉNING - AVAGY A GERINCMOBILIZÁCIÓ FONTOSSÁGA

Reggel leülsz, délutánig fel sem állsz, maximum egy-egy kávé- vagy ebédszünet, értekezlet erejéig. Ismerős? Ha azt hiszed, ezt nem bosszulja meg a tested, akkor nagyot tévedsz!

Az a sok ücsörgés - és ami a testedben zajlik

"A mozgásszegény életmód és az ülőmunka egy ellentétes mechanizmus az evolúció során kialakult mozgásszervi fejlődéssel szemben" Schneider Kata gyógytornász.
 
Érdemes a testedre ható változásokra holisztikusan is kitekinteni, hiszen nem csak a mozgásszerveidre mér károsodást a hosszan tartó ülőmunka. Ilyenkor a keringési rendszered is fokozott terhelésnek van kitéve, amely az anyagcsere-folyamataid jelentős részéért felelős. A tüdőd kapacitása csökken, a keringésed pang, szerveid oxigénellátása mérséklődik.
 
Helytelen testtartásod eredménye, hogy gerincoszlopod fiziológiás 'S'-alakú görbülete a nyaki és az ágyéki részen kiegyenesedik, a háti szakaszon pedig fokozódik. Vállaid előreesnek, ezáltal mellizmaid megrövidülnek, hátizmaid megnyúlnak. Biomechanikai szempontból a deréktájadon elhelyezkedő csigolyák és a hozzátartozó porckorongok hatalmas terhelésnek vannak kitéve, amiket a gerincoszlopodat közvetlenül támogató izmaid sem tudnak kellőképpen tehermentesíteni.
 
A huzamosabb ideig tartó terhelés a gyakori fájdalmon túl akár visszafordíthatatlan deformációt okozhat gerincizületeiben és a porckorongok szerkezetében. Ez komoly perifériás idegrendszeri tüneteket, zsibbadást, érzészavart, legrosszabb esetben bénulást is eredményezhet. 

Mikortól érdemes komolyan venned?

Az első tünetek - noha nem biztos, hogy olyan hevesek - már akkor feltűnnek, amikor ülőhelyzetben egyszerűen nem találod meg a legkényelmesebb pozíciót, tartást.
  
Hát- és vállizmaid szép lassan feszessé válnak, és elvesztik rugalmasságukat. A fájdalom is megjelenhet, és a stresszes, odafigyelést, koncentrációt igénylő szituációkban egyszerűen azt veszed észre, hogy nem vagy formában: csökken a teljesítőképességed, feszültebbé válsz. Ilyenkor jól teszed, ha kimozdulsz az adott helyzetből, és megpróbálod ízületeidet átmozgatni, izmaidat megnyújtani...
 
A preventív gerinctorna már ennél a pontnál tud segíteni, amikor is a rendszeres testmozgás hatására jelentősen csökken gerincizületeid rugalmatlansága.
  
A számítógép előtti munkavégzés tipikusan az a munkakör, amely esetén heti két, célzott gerinctornás foglalkozás is segít regenerálni és edzésben tartani törzsizmaidat, korrigálni a kezdődő deformitásokat, hogy ezek a szövetek az egész napos terhelés mellett is el tudják látni feladatukat. 

Gerinctorna és a tévhitek

A gerinctorna nem egy izzasztó, a halálos fáradtságig hajszoló mozgásforma, amit csak a gerincferdült kisiskolásoknak és balesetben megsérült embertársaknak "kell" kipróbálni. Nevetés

Lényege, hogy teljesen másfajta terhelést jelent izmaidnak, szalagjaidnak és ízületeidnek, mint az egész munkaidős statikus helytállás. Nem oldja meg a problémáidat varázsütésre, de a mobilizáció hatását azonnal érezheted. Vigyor

Hatására izületeid beszűkült mozgástartománya és izmaid rugalmassága növekszik, ezáltal a fájdalom csökken.

Hosszú távon a tartó, illetve dinamikus tulajdonsággal bíró izomcsoportok ereje nő, így hatékonyabban fogja ellensúlyozni a fizikai erők nyíró, kompressziós hatását, amely eddig nagyrészt a csigolyákra és porckorongokra hárult.

A gerinctorna abban különbözik más mozgásformáktól, hogy itt mozgásélettani szempontból speciálisan gerincre szabott gyakorlatokat alkalmazok, ami mindig figyelembe veszi a fokozatosság elvét és nagy hangsúlyt fektet az ízületvédelemre.

Nagy előnye még, hogy nincs korosztályhoz kötve, gyakorlatilag bárki belefoghat és eredményét jobb közérzet, javuló szellemi- fizikai állóképesség fogja tanúsítani. Vigyor





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 23
Tegnapi: 16
Heti: 139
Havi: 338
Össz.: 31 775

Látogatottság növelés
Oldal: PREVENTÍV GERINCTORNA
KRISZTINAEROBIC NŐI MOZGÁS - és RELAX MASSZÁZS SZOBA SZEGEDEN - © 2008 - 2017 - aerobicszeged.hupont.hu

A HuPont.hu segítségével egyszerű a honlap készítés! Programozói tudás nélkül is: Honlap készítés

Adatvédelmi Nyilatkozat

A HuPont.hu ingyen honlap látogatók száma jelen pillanatban:


▲   Itt: duci torna szeged - Vatera.hu
X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »